fredag 11 juni 2010

Fredagsbetraktelser: Regn, fotboll och några smakprov

          Sommarsolen lyser med sin frånvaro (ursäkta ordvitsen) och jag känner allra mest för att kura ihop mig i soffan framför någon lättsam film. Eller framför någon rolig fotbollsmatch, VM börjar ju som bekant idag. Igår kväll fastnade jag framför en VM-krönika i SVT om Sveriges bronsmedalj 1994. Det känns sorgligt långt borta när man tänker på att Sverige inte ens är med den här gången… Men det kan nog bli roligt ändå, om man är fotbollsintresserad det vill säga.

          I början av veckan hade personalen samt en representant från styrelsen ett spännande möte där vi diskuterade ÅSS Göteborgs verksamhetsplan för 2011. Det finns många kreativa idéer från olika håll på hur vi ska nå ut till fler människor och synas bättre. Jag tror vi kan få ihop en riktigt bra verksamhetsplan

          Men allra först är det höstens program som gäller och vi har kommit en god bit på vägen med vår planering. Några smakprov på föreläsningsämnen till hösten är yoga - och hypnos... Vi kommer även att anordna ännu en föreläsning i större skala, där vi hyr en rymligare lokal och annonserar i GP för att få så många besökare som möjligt. Men mer än så avslöjar jag inte i nuläget ; )

          Här nedanför kan ni njuta av ytterligare några bilder från vårt sommarläger förrförra helgen.

          Ha nu en riktigt mysig helg!
Vimbai Chivungu, deltidsanställd på ÅSS Göteborg

 

Ris, ros, frågor eller synpunkter om bloggen? Kommentera gärna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar