fredag 4 mars 2016

Ett nummer av ÅSS Emellan växer fram

Mona Ringebrandt är redaktör på Svenska Ångestsyndromsällskapets medlemstidning ÅSS Emellan. Hon har sin arbetsplats här på ÅSS Göteborg och jobbar även viss tid hos oss på lokalföreningen. Bland annat hjälper hon ofta till med värdskapet på våra öppet hus-kvällar varje torsdag.

Nästa nummer kommer att ha depression som tema. Hon frågade om hon fick intervjua mig om mina erfarenheter. Efter att ha tvekat en minut sa jag att det gick bra. Vi satte oss ner och jag fick vara i centrum ett tag. En roll jag inte riktigt är bekväm med.

Eftersom jag hjälper till med bloggen här på föreningen så kom jag på att det här var ett bra tillfälle att visa hur det ser ut bakom kulisserna på ÅSS Göteborg. Jag knäppte av ett par bilder mitt under intervjun så ni kan se hur det ser ut när Mona arbetar.

Tidningen kommer i brevlådan till våra medlemmar om ett par veckor.

Bilden är från mitt perspektiv när Mona Ringebrandt intervjuade mig inför nästa ÅSS Emellan som har temat depression.

/Daniel, styrelseledamot ÅSS Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar