torsdag 1 april 2010

Skärtorsdagsbetraktelser: Glad påsk!

          Imorgon är det långfredag och då står kontoret tomt... Passar därför på att skriva några rader idag istället.

          I helgen ska jag måla ägg, sminka kinderna röda, klistra fast silkespapper på påskris och skicka påskhälsningar till alla jag känner… funderar även på att klä ut mig till påskkäring och knacka dörr för att se om jag kanske kan samla ihop lite godis att äta vid påskbrasan.

           Nej, förlåt, det där var inte riktigt sant! Bara ett försök från min sida att få till ett litet aprilskämt… Fast jag blir faktiskt en aning sugen på att pyssla nu när jag skriver detta… ; ) Min påsk ser ut att bli rätt så stillsam; jag ska försöka ta det lugnt, plugga lite och förhoppningsvis röra på mig en del... gärna ute i solen om den behagar tittar fram.

           Oavsett om ni de närmsta dagarna ska äta påskmat, dricka påskmust och fira som bara den eller ni mest ser dessa dagar som ett välförtjänt tillfälle att koppla av, så hoppas jag att ni får en trevlig helg.

 

Glad påsk på er!

Vimbai Chivungu, deltidsanställd på ÅSS Göteborg

 

Ris, ros, frågor eller synpunkter om bloggen? Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar