fredag 19 mars 2010

Fredagsbetraktelser: "På tal om sommar..."

Ännu en vecka har gått. Påsken närmar sig med stora steg. Men det är grått ute och man kan undra vart den fina vårsolen tagit vägen. Vi får hoppas att den kommer tillbaka snart. Jag har redan så smått börjat drömma om sommar och grönska och solsken och grillning och bad…

          På tal om sommar så är det ”bara” drygt två månader kvar till ÅSS Göteborgs sommarläger! Precis som förra året kommer vi att hålla till på gården Råddehult i Hultafors. Datum den här gången blir helgen 28-30 maj. Förra årets läger var riktigt trevligt och mysigt vill jag minnas, och vi har goda förutsättningar att få till ett minst lika lyckat läger i år! Lägret kan ses som ett tillfälle för våra medlemmar att komma bort lite från vardagen och umgås med varandra, vila och vara nära naturen. Vi utlovar även spännande aktiviteter såsom möjlighet att prova på qigong, paddling och annat kul.

          Årets första nummer av ÅSS Emellan är på väg från tryckeriet till föreningen och vi ska försöka få ut den till er medlemmar under nästa vecka. Jag kan avslöja att det nya numret bland annat berör ämnen som sjukfrånvaro, begreppet lycka och en lite annorlunda slags opera…

          Tack vare en kollega som hade fribiljetter fick jag i veckan chans att gå på en förhandsvisning av den svenska filmen Änglavakt. Jag tycker det är en film som både överraskar och berör. Hoppfull och till och med rolig mitt i det svåra. Det är kul med (svenska) filmer som vågar gå lite utanför mallen. Änglavakt har biopremiär idag på svenska biografer. Mer info om filmen kan du hitta här.

          Vissa dagar känns det lite extra trögt att samla ihop ork och inspiration till att skriva en längre text. Idag verkar vara en sådan dag för mig… Så jag sätter punkt här. På återseende nästa vecka!

Med önskan om en trevlig helg,

Vimbai Chivungu, deltidsanställd på ÅSS Göteborg

 

 

Ris, ros, frågor eller synpunkter om bloggen? Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar