fredag 16 april 2010

Fredagsbetraktelser: Aska, solsken och nötter

          Vulkanutbrott, askmoln och flygkaos. Det är skönt att man sitter på sitt kontor och snart ska gå på helgledigt, istället för fast på en flygplats någonstans i Europa…

        Här i Göteborg har det varit ännu en solig vecka och jag har försökt vara utomhus så mycket som möjligt.

        I onsdags tog jag och fem andra medlemmar ur ungdomsgruppen en härlig kvällspromenad i Skatås/Delsjöområdet; vi valde att runda Härlanda Tjärn och stannade halvvägs runt för att sitta och prata en stund i solskenet. Det var en trevlig aktivitet. Vi får se till att göra om den när det blivit lite varmare och då kanske ta med något att grilla!

       Det drar alltså ihop sig för årsmöte (25 april) och det går fint att anmäla sig till det till och med tisdag nästa vecka, ifall ni inte bestämt er ännu. I dagarna kommer ni som är medlemmar även att få inbjudan till årets sommarläger på Råddehults lägergård. Hoppas många vill följa med.

       Ikväll ska jag på en stå-upp-föreställning och hoppas på att få många goda skratt. På tal om goda skratt skulle jag vilja tipsa om boken Kan innehålla nötter, skriven av John O’Farrell. Det är en underhållande parodi som ger begreppet curlingföräldrar en helt ny innebörd…

 

Nu tackar jag för mig, hoppas ni får en härlig helg!

Vimbai Chivungu, deltidsanställd på ÅSS Göteborg.

 

 

Ris, ros, frågor eller synpunkter om bloggen? Kommentera gärna!

 

Nedan: Foto från promenaden

Img_9093

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar