fredag 23 april 2010

Fredagsbetraktelser: Dag för dag, bit för bit...

Idag vill jag dela med mig av en gammal dikt jag skrev för ett antal år sen. Den har tidigare publicerats i vår fina medlemstidning ÅSS Emellan. Hoppas den kan inspirera eller väcka lite tankar.

 

Bit för bit

jag går upp
jag står upp
jag trillar nån gång

ser änglar
ser spöken
när natten känns lång

jag slår mig
jag lär mig
jag ger och jag får

går bakåt
går fram -
även cirklar gör spår

klär på mig
klär upp mig
klär ut mig ibland

tar för mig
tar till mig
tar ut på förhand

agerar
poserar
presterar en del

och stegvis
och bitvis
så blir jag mer hel

 

          Med önskan om en trevlig helg (vi kanske ses på årsmötet på söndag?),

Vimbai Chivungu, deltidsanställd på ÅSS Göteborg..

 

Ris, ros, frågor eller synpunkter om bloggen? Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar