fredag 27 augusti 2010

Fredagsbetraktelser: "En hektisk men rolig vecka"

          Det är återigen fredag och det har varit en hektisk men rolig vecka på kansliet. Alla är åter i tjänst, styrelsen har haft sitt första möte efter sommaren och vi har även haft ungdomsträff, 55+-träff samt Öppet Hus i lokalerna.

 

          Ovanpå detta har vi fått färdigt höstprogrammet som vi precis häftat och lagt i kuvert, så de läggs på lådan i eftermiddag. 

 

          I veckan har jag varit på bio och sett filmen Inception. Den kan jag verkligen rekommendera. Det är dock en väldigt speciell och invecklad film så läs på för att se om det kan vara något för dig, innan du bokar biljetter! Om du inte gillar att bli väldigt överraskad det vill säga : ) 

 

          Jag har inte så mycket att säga den här veckan känner jag, förutom att prata om regnet och det känns inte så roligt. Ännu värre är att jag tog cykeln till jobbet idag, och måste ta mig hem på nåt sätt om en stund… Förhoppningsvis lättar regnrusket upp.

           Nu ska jag lämna er med en liten dikt jag skrev för ett antal år sedan:

 

Fantasi 

Har du bra fantasi?
frågade hon och försvann på en rosa flygande matta
Ja, jag har nog det
tänkte jag och flaxade iväg åt motsatt håll...

 

 

 

          Med önskan om en trevlig helg,
Vimbai Chivungu, deltidsanställd på ÅSS Göteborg

 

  

Ris, ros, frågor eller synpunkter om bloggen? Kommentera gärna! 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar